Wat zijn de voordelen van een livestream?
Consumenten besteden steeds meer tijd aan het bekijken van digitale video. Wanneer je
consumenten wilt bereiken, zal je hierop moeten inspelen. Dit kan door bijvoorbeeld een livestream
te maken. Deze vorm van digitale video biedt tal van voordelen.

Voordelen Livestream

Livestreams zijn toegankelijk
Op verschillende apparaten kan de livestream bekeken worden. Consumenten kijken binnen enkele seconden de video op hun laptop, tablet of smartphone.

Livestreams zijn persoonlijk
Consumenten kunnen jouw bedrijf en merk op een persoonlijke manier leren kennen. De kwetsbaarheid van een livestream zorgt voor authenticiteit.

Livestreams zijn interactief
Een livestream biedt de mogelijkheid aan kijkers om vragen of reacties te plaatsen. Als maker kan je op deze reacties ingaan en hierdoor betrokkenheid creëren.

Hoe zet je een livestream in?
Nieuwsgierig naar waar je zoal een livestream van kan maken? Maak iets relevants en waardevols voor de kijker, zodat zij meer willen zien. Dit kan door hen informatie te geven, die zij normaal niet zouden krijgen.
Denk bijvoorbeeld aan:
Behind the scenes
Laat zien hoe het bij jou achter de schermen eraan toe gaat.
‘How to’-video’s
Leer de kijkers hoe iets werkt door dit uit te leggen.
Live evenement
Geef potentiële bezoekers een kijkje van het evenement.
Productlancering
Promoot een nieuw product aan het grote publiek.

Er zijn nog tal van andere manieren om een livestream in te zetten. Enthousiast geworden om zelf aan de slag te gaan? Neem contact met ons op voor meer informatie.

Meer weten? Neem contact op »

Maak een vrijblijvende afspraak met M-Media

Maarten Mulder
Producent