De grote YouTube TV-show

Deel deze blog

YouTube is een dagelijks journaal gestart. In de “show” worden hoogtepunten getoond en “uitgezonden” voordat ze hip worden.

Aan de show die door Google gefinancierd wordt schijnen 50 mensen te werken.
De productie van de show wordt gedaan door Dreamworks Animations.

Volgens Youtube wordt er dagelijks zo veel video geupload dat het onmogelijk is om alle interessante video’s te bekijken. Daarom gaan de algoritmes van Google en de videomakers van DreamWorks daarvan journaals maken. De video’s zijn voorzien van links en playlists, zodat de kijker kan doorklikken.

Feiten: (via Emerce)

  • De show wordt gehost door Jacob Soboroff
  • Toon is niet overdreven humoristisch
  • Gaat drie uur ‘s nacht Nederlandse tijd live
  • Rond maart komt er een tweede dagelijkse editie die om 18.00 uur (NL) verschijnt
  • Duurt vijf minuten
  • Later in het jaar verschijnen er verticals over de thema’s Muziek, Nieuws en Sport
  • De shows zijn gericht op een publiek van tussen de achttien en dertig jaar, een groep die toch al geen sterke binding met vaste kijktijden bij tv-zenders heeft.

In december 2013 keken 188 miljoen Amerikanen 52,4 miljard online video’s.
Een kwart daarvan werd op YouTube bekeken, gevolgd door de nummer twee Facebook met 3,7 miljard streamstarts.

Contact?

Of wil je meer informatie?

Meer blogs

Uncategorized

Video Advertenties (tips)

Een videoadvertentie is simpel te maken. Maar hoe zorg je voor bereik bij je doelgroep? Het gaat niet alleen om weergegeven ads. Uiteindelijk draait het om conversie. In deze blog een aantal tips zodat je video niet voor niets wordt afgespeeld

Regel jij de popcorn?

Dan maken wij de video