Online Video

De (on)zin van een aftermovie!

By oktober 26, 2018 No Comments

De (on)zin van een aftermovie
Een aftermovie is modern maar…….
Wat bereik je met een flitsende aftermovie?

M Media krijgt regelmatig de opdracht om een aftermovie te maken.
De vraag is echter wat het registreren van een event in de vorm van een flitsende aftermovie eigenlijk oplevert?
Sluit je met jouw aftermovie achteraan in de rij van sociale media? Hoe zeker is het of consumenten door het grote aanbod via de media jouw flitsende aftermovie nog wel zien?

Denk daarom in het verhaal, niet in eindproduct.
Een goed gesprek werkt! Wij vragen potentiële klanten, tijdens een brainstormsessie en onder het genot van een kopje koffie, wat ze willen bereiken met hun content.
Daarna gaan we samen op zoek naar het verhaal. Niet alleen omdat samen een kopje koffie drinken heel gezellig is, maar omdat het bedrijfsverhaal dan geen aaneenschakeling van losse beelden wordt maar het fundament van een professioneel stuk werk. De uitdaging voor u maar ook voor ons.

Elk uur heeft maar 60 minuten.
Een aftermovie kan een prima onderdeel zijn van de videostrategie. Echter als middel nooit als doel op zich.
Tijdens het vooroverleg is veel info erg belangrijk. Zo weten wij als videoproducent wat er gefilmd moet worden en welke “gebeurtenissen” tijdens het event belangrijk zijn.
Er kan efficiënter gedraaid worden en er is minder tijd per productie nodig.
Mocht het een herhalend event zijn, kunnen we ook shots maken voor de promo van de volgende editie. Dit extra materiaal kan dus later weer van pas kan komen. Ook denken we mee hoe je met je aftermovie mensen kunt bereiken. Uploaden op YouTube of Facebook en afwachten? Nee dat werkt niet.