Live-stream van je event – 10 redenen

Deel deze blog

10 redenen om je event te live-streamen?

Bij Live Streaming worden de audio- en videofragmenten van een live evenement verspreid via internet waardoor de niet aanwezige doelgroep toch in real time kan meekijken.
Dat klinkt mooi. Maar waar moet je rekening mee houden? Hoe kun je een stream zakelijk toepassen?

1. Meer deelnemers voor jouw event
Je livestream kan er voor zorgen dat mensen tijdens je event “even komen kijken”. Het kan dus een trigger zijn om naar de live locatie te gaan.

2. Bezoekersaantal stijgt per jaar
Naar verwachting zal het bezoekersaantal voor een event mét Live Streaming tot bijna 30% toenemen, vergeleken met een fysiek evenement zónder Live Streaming.

3. Breng mensen samen
Ok. Leuke titel.  Live Streaming brengt mensen vanuit afgelegen of op internationale locaties bij elkaar. Langdurige reistijden en hoge reiskosten kun je dus schrappen.

4. Besparing van geld én tijd (ok, geef toe. Bijna gelijk aan punt 3)
Live streaming bespaart geld doordat mensen virtueel bij elkaar zijn, en tijd doordat jouw bezoekers hun kostbare tijd goed besteden.

5. Verhoging van user experience
Live Streaming verhoogt het aantal mensen dat jouw evenement ervaart. Dus zijn er na afloop ook méér ervaringen om te delen.

6. ‘Slapende’ klanten wakker schudden
Live Streaming is een geweldig hulpmiddel om de slapende leden (leden die nog niet eerder een fysiek event hebben bezocht) binnen jouw organisatie te activeren: je kunt tot 50% meer betrokkenheid bereiken.

7. Olievlek-werking
Live Streaming creëert een virtuele gemeenschap van deelnemers die op de Live Streaming kunnen reageren en die met elkaar kunnen netwerken. Op lange termijn zou je dit zelfs kunnen laten uitmonden in een spin-off van je bedrijf of event.

8. ‘Gelukkig hebben we de beelden nog.’
Live Streaming voorziet je van opnames die zowel waardevol zijn voor jou en de aanwezigen als voor degenen die het evenement hebben gemist.

9. Verhoging van inkomsten
Door gebruik te maken van Live Streaming tijdens je evenement bied je sponsoren een podium dat de kosten van je evenement (deels) kan dekken of zelfs winst kan generen.

10. Waardevolle content
Live Streaming levert waardevolle informatie op. Medewerkers, klanten en opdrachtgevers hebben namelijk de mogelijkheid om direct (inhoudelijke!) feedback te geven op de Live Streaming via chat, polls en diverse social media.

Contact?

Of wil je meer informatie?

Meer blogs

Uncategorized

Video Advertenties (tips)

Een videoadvertentie is simpel te maken. Maar hoe zorg je voor bereik bij je doelgroep? Het gaat niet alleen om weergegeven ads. Uiteindelijk draait het om conversie. In deze blog een aantal tips zodat je video niet voor niets wordt afgespeeld

Regel jij de popcorn?

Dan maken wij de video