Als je denkt aan online video, zal YouTube waarschijnlijk wel in je gedachten opkomen.
Om een start te maken in de online video markt, is YouTube hiervoor een geschikt platform.
YouTube wordt elke maand door 1,9 miljard gebruikers bezocht, elke dag wordt er meer dan een miljard uren aan content bekeken.
Ook interessant is dat 70% van alle kijktijd op YouTube wordt gekeken op mobiele telefoons,
en is YouTube gelokaliseerd in 91 landen plus beschikbaar in 80 verschillende talen.
Account aanmaken
Om je bedrijf je te promoten op YouTube moet je natuurlijk wel een zakelijk account hebben. Heb je dit niet? Doe dan het volgende:
- Ga naar mijn kanaal en log in met jouw Google account.
- Klik op een bedrijfsnaam of andere naam gebruiken.
3. Vul jouw bedrijfsnaam in (niet meer dan 60 characters).
4. Bewerk je kanaal, vul jouw bedrijfsgegevens in.
5. Kies een logo (800×800 pixels) en een banner (2560×1440).
6. Link jouw social media kanalen, bij custom links.
Video’s optimaliseren
Zo, nu je kanaal klaar is voor gebruik moet je nog een aantal zaken regelen.
Je moet jouw video’s optimaliseren! Let hierop:
– Een titel (gebruik een vraag en/of zoekwoorden)
– Een thumbnail (moet aangrijpend zijn, zodat mensen erop klikken)
– Een beschrijving (gebruik zoekwoorden en Call To Actions)
– Tags toevoegen. (waar wil je op gevonden worden?)
– De ideale lengte voor een zakelijke video op YouTube is ongeveer 3 minuten.
Tips voor het beste resultaat
Dit allemaal gedaan? Upload je video.
Je hebt jouw video’s geoptimaliseerd/geüpload en behaald nog steeds niet het gewenste resultaat.
Wat moet je nu doen?
Je moet ervoor zorgen dat jouw kanaal interessant overkomt en ook professioneel.
- Maak playlisten aan, dit zorgt ervoor dat mensen langer op jouw kanaal blijven.
- Upload altijd op dezelfde tijd/dag. De mensen weten dan wanneer ze weer een video kunnen verwachten.
- Call To Actions. Zet een CTA in je beschrijving die je kijkers doorlinkt naar bijvoorbeeld je website. Een CTA op het einde van de video, zoals “abonneer op mijn kanaal”.
- Gebruik YouTube kaarten, hiermee kan je kijkers doorlinken naar een specifieke URL.
- Reageer op reacties, hierdoor ontstaat er een band tussen bedrijf en consument.
Meer informatie over online video? Neem contact op met Maarten Mulder!