Online Video

Een explanimation is zeer effectief (3 tips)

By november 2, 2018 No Comments

Omdat een animatievideo vooral wordt ingezet om een proces te verduidelijken of een product te introduceren past de naam explanimation eigenlijk veel beter.
De explanimations die M-Media maakt ontstaan altijd op basis van jouw persoonlijke wensen. Daarom proberen wij ook altijd een professionele explanimation te maken die past binnen jouw huisstijl en vooral passend bij jouw doelgroep.

Samen met jou bepalen we een strategie waardoor jouw onderscheidend vermogen en toegevoegde waarde goed in beeld gaan komen. In ons kantoor wordt het script en het storyboard ontwikkeld met daarin de verhaal- en communicatielijn.
Je kunt rustig stellen dat explanimations erg effectief zijn.

Je hoeft maar het web, Facebook of Youtube.op te gaan om te ervaren waarom deze vorm van uitleg zo populair is!

Onmiddellijk zie je dan dat een goede explanimation een goede mix is van inhoud, beeld en geluid. Door de combinatie van een goed script, een goed beeld en een bijpassende stem is de effectiviteit erg hoog!

Een explanimation wordt effectief omdat hij kort duurt, leuk is om naar te kijken en omdat er vaak een Call to Action in is verwerkt.

Het draait allemaal om een goed verhaal

3 tips:
1) Communiceer veel of complexe informatie: snel en begrijpelijk
-2) Breng de visuele identiteit van je organisatie tot leven
-3) Schep een ideale wereld met jouw product of organisatie als held van de dag

 

Op beurzen en bij presentaties scoort een explanimation vaak erg goed.
Wij hebben daarover al veel positieve reacties gehad. Kijk maar eens naar een aantal voorbeelden op onze site of neem contact op met Maarten Mulder.